sunnuntai 14. heinäkuuta 2013

Klaus Kinski ja kyltymätön rakkauden himo



Klaus Kinski
Tarvitsen rakkautta
Kirjayhtymä 1991
Suom. Markku Mannila

Päätin kerrankin kirjoittaa kirjaesittelyn lukematta lainkaan itse kirjaa, ainoastaan takansiesittelyn ja yhden satunnaisesti avatun aukeaman sekä siitä kuulemieni juttujen ja hatarien muualta poimittujen muistikuvien pohjalta. Näinhän kriitikot hyvin yleisesti tekevätkin, mutta minulla on ollut paha tapa ensin lukea aiheena oleva kirja ja kirjoittaa siitä vasta sitten. Nyt teen siis omasta tavastani poikkeuksen.

Mutta ennen kuin siirryn käsittelemään Klaus Kinskiä ja hänen omaelämäkertaaansa Tarvitsen rakkautta, joudun tekemään pienen mutkan ja kerron, miten rakastuin intohimoisesti Nastassja Kinskiin vuonna 1979 nähdessäni Kristiinankaupungin elokuvateatteri Bio Duxin mainoskaapissa julisteen Roman Polanskin elokuvasta ”Tess – viattomuuden aika” siinä kohtasin ensimmäistä kertaa HÄNET - elämäni suuren rakkauden - Nastassja Kinskin. Kinski nimittäin näytteli elokuvan pääosaa ja julisteen kuva oli eroottisin valokuva mitä olin (ja olen) eläessäni nähnyt. Rakkauteni leimahti välittömästi.

Kinski oli tuota elokuvaa tehdessään 16-vuotias ja minä julisteen nähdessäni 21-vuotias. Lemmentoiveeni Nastassja Kinskin suhteen karahtivat kuitenkin karille, kun kuulin että näyttelijättärellä oli jo suhde itseään 28 vuotta vanhemman miehen kanssa, nimittäin ohjaaja Roman Polanskin. Myöhemmin olen huomannut että Natassja Kinski on aina tarvinnut ja valitettavasti saanut rakkautta huomattavasti itseäni vanhemmilta miehiltä. Rakkauteni jäi siis yksipuoliseksi, mutta elämäni suuri rakkaus hän oli siitä lähtien ja on ikuisesti, sillä SUURTA RAKKAUTTA mikään ei voi tuhota.

Vasta paljon myöhemmin tutustuin Klaus Kinskiin, joka on Nastassja Kinskin isä ja Euroopan hulluin näyttelijä. Hän oli luottonäyttelijä Werner Herzogin elokuvissa, joka puolestaan on Euroopan hulluin elokuvaohjaaja. Puhun preesensissä vaikka en tiedä elävätkö he enää; heidän elokuvansa elävät joka tapauksessa. Niin asiaan palatakseni. Kuin intohimoista ja kuolematonta rakkautani pilkatakseen nyt työpöydälläni avaamattomana lojuvan Klaus Kinskin omaelämäkerran nimi on ”Tarvitsen rakkautta”.

Kirja kulkeutui mukaani kirjastosta yläkerran naapurin suosittelemana: ”Siinä pannaan joka sivulla, paitsi muistaakseni yhdellä aukeamalla.” ”Mitäs sillä yhdellä aukeamalla sitten tehdään.” ”Siinä Kinski irtisanoutuu pääosan esittäjän roolista kesken Herzogin Fitzcarraldon kuvauksen. Sen aukeaman Kinski pakenee pitkin Amazonin sademetsiä Herzogia, joka metsästää Kinskiä takaisin työsuhteeseen kiväärin kanssa: 'Sinähän et irtisanoudu. Tässä kiväärissä on kuusi luotia sinua varten ja yksi minua varten', Herzog maanittelee.

Joskus aikoja sitten olen puolestani nähnyt tv:sssä hurjan dokumentin Fitzcarraldon teosta. Siinä kuvausryhmä joutui säälimättömän ohjaajan ruoskimana työskentelemään henkensä kaupalla ja hengenvaarallisissa olosuhteissa. Kuvausten aikana kaksi intiaania kuolikin. Elokuvan pääosan esittäjäksi Herzogin olisi ollut mahdotonta saadakaan ketään muuta kuin toisen yhtä hullun, Klaus Kinskin.

Niin nämä kaksi omilla saroillaan Euroopan hulluimmat yksilöt toimivat aisaparina lopulta Herzogin kaikissa keskeisimmissä elokuvissa. Koska kukaan muu ei olisi suostunut näyttelemään pitkäjänteisesti niin pähkähullun ohjaajan kuin Werner Herzogin ohjauksessa eikä kukaan muu olisi suostunut ohjaamaan niin kahelia näyttelijää kuin Klaus Kinski oli, kuten he itse outoa parisuhdettaan väljästi mukaillen ovat määritelleet.

Mutta itse Kinskin elämäkerran pääasiaan palatakseni. Siis panemiseen. Kun epäilen yläkerran naapurin liioittelevan väittäessään, että joka sivulla kirjassa pannaan, hän hakee yläkerrasta tämän 495-sivuisen opuksen. Hän pyytää minua avaamaan kirjan miltä tahansa sivulta. Se aukeaa sivuilta 206-207. Sivu 206 alkaa näin: ”Juomme itsemme humalaan, jotta kestäisimme koettelemuksen. Esityksen aikana Sonja tarttuu aitiossa käteeni ja vie sen paljaalle vitulleen. Hän vinkuu ja röhkii kuin sika. Vaikka olen juovuksissa, minulta tulee heti, ja housuni pullottavat vielä silloinkin, kun meidät pyydetään eteen. Elokuvaa emme ole seuranneet lainkaan. Olemme sen näköisiä kuin naisimme yhä edelleen, ja niin voipuneita, että meidän on tuettava toisiamme. Kasvoni ovat töhriintyneet huulipunaan ja polveni notkahtelevat.”

Klaus Kinskin elämäkerran nimi on siis Tarvitsen rakkautta. Mutta tällä panemisella ei kaiketi ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Saati sen Suuren, Pyhän ja Kuolemattoman rakkauden kanssa joka syttyi Bio Duxin edessä vuonna 1979 ja elää rohuavana edelleen. Mutta pelkästään tämän nyt kerrotun perusteella alan tajuta miksi Nastassja Kinski etsi huomattavasti itseään vanhempia miehiä rakastajikseen ja puolisoikseen. Miksi hän valitsi Roman Polanskin eikä minua. Ellei Klaus Kinski olisi ollut hänen isänsä minulla olisi ollut edes jotain mahdollisuuksia.

(Ja kappas. Tämän kirjaesittelyn kirjoittamista varten minun ei lopulta tarvinnut lukea edes takakannen esittelytekstiä.)

3 kommenttia:

  1. Todistus elämäni !!

    Kiitos artikkeli! Se koskettaa syvästi sydäntäni, koska olen viime aikoina käynyt läpi jotain vastaavaa tapauksessa, olen Anna James Australiasta, kun 4 vuotta avioliitossa mieheni kanssa, hän eronnut minun ja toisen naisen kanssa. tein kaiken voisin saada hänet takaisin, mutta kaikki osoittautui epäonnistuneen, kunnes vanha ystäväni kertoi minulle loitsun pyörän Dr.ODUDUA Internetissä, joka auttoi häntä samanlainen ongelma, aluksi epäilin sitä, mutta päätin antaa sitä yrittää, kun otin häneen yhteyttä (dr.oduduwasamuelhightemple@gmail.com) hän auttoi minua heittää uudelleen yhdistyä oikeinkirjoituksen ja 48 tunnin kuluessa minut ja mieheni tulevat jälleen yhteen. Ota tämä suuri loitsu pyörän teidän suhde tai avioliitto-ongelmat ja ohjauksen Sähköposti: dr.oduduwasamuelhightemple@gmail.com

    Ystävällisin terveisin,
    Anna James.

    VastaaPoista
  2. Todistukseni Olen TERA MCCARTHY maasta Iso
    valtion, haluan sanoa tämän selvästi sen on
    yllätys, että riippumatta siitä,
    Internet-petoksen, voisin silti tavata joku tämän
    aito, en ole täällä puhua suhde, joten
    älä tulossa kuulla
    että, mutta sen jotain täydentäviä, i
    hakivat varten merkintä työhuoneessani varten
    viimeksi kuluneen vuoden aikana, mutta pomoni kysyi minulta
    antaa hänen kanssaan, tai ei edistäminen, kun tapasin DR. joka toimii Intian kirkossa taikaa hän loitsun varten
    minua ja pyydä minua menemään
    toimivat ja mitä tulee
    tapahtua, menin töihin ja näki minun kirjeellä
    merkintä odottaa minua pöydälläni, vain
    kuten siitä, että olin niin hämmästynyt, mutta olen velkaa
    hänelle kiitos ... .go hänelle hän tulee olemaan
    apua, ja yritä antaa hänelle mahdollisuuden
    hän tarvitsee, jossa on mahdollisuus saattaisi
    muuttaa koko elämän ...
    church_ofmagic@outlook.com
    Hei ystävät, Nimeni on Livinus James. Olen
    alkaen United valtion mutta minä perustuu Espanjassa. Been
    Espanjassa asuvat vuosia now.i koskaan uskonut
    kaikissa oikeinkirjoituksen casting.Have on huijatuksi
    monet eri people.I menettänyt toivonsa them.My
    ex vasen me.I oli devastated.I kadottanut job.My
    paras ystävä näki minun plight.Then hän
    esitteli minut DR.MIKE kerrottiin
    hänen työnsä on real.Never uskotaan kunnes sain
    touch kanssa him.He teki loitsun minulle. minä
    takaisin kaikki rahani ja Oma ex palasi
    alle 72hrs.I muistutettiin minun luonani
    on work.Was jopa edistää immediately.I
    voinut uskoa on todellinen loitsu pyörän
    siellä joka ei todellinen spells.I vain maksettu
    arvostusta jälkeen loitsu oli worked.He
    ei veloita kukaan kunnes loitsu on
    worked.You kaikki ei pitäisi pettää kaikki
    nämä Scammed että tässä rahalle.
    DR. MIKE ei charge.You voi vain
    maksaa tuotteet loitsu worked.Try
    hänelle ja katso, mitä olen saying.These ovat
    muutamia asioita hän tekee
    * HALUATKO rikastua
    * Vetoaminen RAHAA RITUAL
    * Tarkastaaksesi, onko ONLINE laina REAL
    * HE Palauta menetetyt ystäville 24h.
    * Etähallinta ystäville.
    * KAIKKI loitsu valu & VOODOO
    TYÖNTEKIJÄ.
    * IS parantaja pitkät RATKAISEMISEKSI
    Ongelmia? TÄMÄ on tilaisuutesi
    OLLA
    Auttoi nopeasti.
    * GET RIDE MITÄÄN noituus, huonoa onnea
    &
    Kirouksiaan.
    * ASIANTUNTIJA etäisyyden HEALING
    * Tuomioistuimissa käsiteltyjä asioita vaikka yksi tuomitaan
    [JOS
    Siellä on mahdollisuus hakea muutosta]
    * IS jotkut elin JEALOUS KANSSA
    Suhde?
    * Keskeneräisiä töitä BY muiden lääkäreiden-IF
    EI
    TÄYTETTÄVÄ-Tule luokseni.
    * OLETKO pakotetaan avioero?
    * HE Estä pahanhajuinen tuurillakin ja Jealousy.
    * VOITONTAHTO Hevoset ja uhkapeli.
    * Hän voi estää joitakin ONE HÄIRITÄ
    KANSSA
    Teidän suhdetta.
    * DO haluat olla LAPSET
    SINUN
    VALINTA
    * HALUATKO QUICK MARRIAGE
    EHDOTUS?
    * HE voi puhdistaa IHMISET
    Talot, YRITYSTEN
    JA Ominaisuudet huonoa onnea.
    * Tarvitsetko LIIALLISIA seksuaalista valtaa
    JA
    VAHVA Erektio.
    * NAISET, tullut TAMPON. Se
    Auttaa sinua ei menettää LIITTYVÄT
    ALUKSET
    Koska se tekee YOU SWEET, lämmin ja
    TIUKKA.
    Voit saada häneen yhteyttä kautta
    SÄHKÖPOSTIOSOITE
    {Church_ofmagic@outlook.com}
    sivusto: http: //churchofmagicindia.simplesite.com

    VastaaPoista
  3. My Name is Hellen Els, alkaen Baltimore. Haluan jakaa todistuksestaan ​​yleisölle, mitä tämä mies nimeltä Dr.Kruma äsken minulle, tämä mies on juuri tuonut takaisin iloa kotiini ja elämääni henkilökohtaisesti kuulin hänestä ennen ja olin epäillä häntä mutta kun annoin hänelle kokeilla suhteen minun jättämistä on oma vauva ja raskaaksi miehelle i avioitui kutsutaan Mr.Kenny olimme yhdessä pitkän aikaa ja me rakastimme itseämme: n, mutta kun en voinut antaa hänelle lapselle 2 vuotta hän jätti minut ja kertoi minulle, hän ei voi jatkaa enää silloin olin nyt etsivät tapoja saada hänet takaisin, kunnes ystäväni kertoi minulle tästä miehen ja antoi yhteystiedot sähköpostitse:

    (Drkrumacrumen@gmail.com)

    niin ette usko tätä, kun häneen yhteyttä, kiitos vielä kerran suuri Dr.Kruma mitä olette tehneet minulle, jos olet siellä läpi kulkevat tämän ongelmia alla:

    1) Jos haluat ex takaisin.
    (2), jos on aina painajaisia.
    (3) Haluat edistetään omassa toimistossa.
    (4) Haluat naiset / miehet juosta jälkeen.
    (5) Jos haluat lapsi.
    (6) Haluatko olla rikas.
    (7) Haluat sitoa miehesi / vaimo on
    sinun ikuisesti.
    (8) Jos tarvitset taloudellista tukea.
    (9) Miten huijatuksi ja haluat palauttaa hävisit rahaa tai ominaisuuksia? Yhteyttä häneen sähköpostitse: drkrumacrumen@gmail.com

    VastaaPoista