keskiviikko 24. elokuuta 2016

Nalle Puh, Veli Kani ja Puhkuoikeuksien julistus

"Jep. Eräs jännittävä seikkailu on taas ohi", sanoi Nalle Puh. 
"No mitä teit tänään", kysyi Veli Kani, "Minä itse hypin ja loikin koko päivän." "Minä en tehnyt oikeastaan mitään", vastasi Nalle Puh. "Kävin Puh Puh Puhetta Vaasasta sivustolla PUHumassa suvaitsevaisuudesta ja rasismista." 
"Sillä välin minä vain hypin ja pompin", sanoi kani, "no miten siinä kävi?" 
"No ensin minut erotettiin Puh Vaasasta ryhmästä ja otettiin sitten takaisin, mutta matkalla katos yks paperi. Siinä lukee jotain Puhkuoikeuksien julistus." "Älä sitä enää tänään etsi", sanoi Veli Kani: "Mene nukkumaan. Minä hypin ja pompin tässä vielä vähän aikaa." 
"Menen, menen mutta mistähän minä saisin näin raskaan päivän jälkeen kupillisen hunajaa?" 

"Puh katso! Tuolla se paperi lentää. Ehkä Puh Vaasa ryhmä on lähettänyt sen meren yli lentämään kaikkien maanosien yli kertomaan suvaitsevaisuuden sanomaa", arveli Veli Kani. 
"Minä ennemmin uskon", sanoi Puh "että sille käy niin kuin minullekin Puh Vaasasta ryhmässä. Jouduin lähtemään henkiseen maanpakoon." 
"Mutta minne se sitten lopulta laskeutuu", kysyi Veli Kani. 
"Ei minnekään tässä maailmassa" sanoi Nalle Puh "nyt minä menen nukkumaan."
...
Ai niin mutisi Nalle Puh unissaan itsekseen. Sain viimeisen varoituksen. en enää koskaan saa käyttää puh rasismi-sanaa rasisteista tai puh lennän lopullisesti ulos puh vaasasta kuin Puhkuoikeuksien julistus Euroopasta, puh puh, hyvää yötä puh

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti